Als personal trainer denk je waarschijnlijk dat jij geen online marketing nodig hebt om aan nieuwe klanten te komen. Je hebt toch je visite kaartje en je klanten die over je vertellen? Ik ga uitleggen waarom je Online Marketing wel nodig hebt.
Offline naar online
Je beroep is volledig offline, alleen je potentiele klanten zitten online. Vroeger was de sportschool misschien je beste manier om klanten te verzamelen, alleen door de coronamaatregelen is deze ingang tijdelijk gesloten.
Dit betekent echter niet dat mensen niet opzoek zijn naar personal trainers.
De kracht van Google
Mensen gebruiken Google als zoekmachine om in contact te komen met trainers uit de buurt. Het is dus belangrijk dat jij een website hebt en die gevonden wordt op Google. Een tip die ik je wil geven is dat jij een Google Mijn Bedrijf pagina aan moet maken. Hierdoor word je lokaal sneller gevonden in Google en wordt jouw bedrijf weergegeven op Google Maps. Wel zo handig als iemand opzoek is naar de locatie waar die met je wilt trainen.
Zorg er dus voor dat jij een website hebt en werk aan je SEO.
Social-Media
Niet alleen Google wordt gebruikt om contact te leggen met personal trainers, ook social-media kanalen zoals Instagram of Facebook zijn interessant om in te zetten. Iedereen zit tegenwoordig op social-media. Alleen doordat er momenteel veel verschillende kanalen zijn is het wel belangrijk om te kijken welk kanaal voor jouw doelgroep interessant is.
Focus je op dat kanaal die het belangrijkst is en geef waarde.
Voorbeelden van social-media content voor personal trainers:
- Workouts
- Recepten
- Klantrecensies
- Uitvoering van oefening
- Uitleg van het veranderen van gedrag
- Tips en Trucs tijdens het aankomen of afvallen
- etc.
Geef waarde en probeer een relatie op te bouwen met je volgers.
Wil jij weten hoe jij als personal trainer online marketing in kan zetten? Kijk dan eens op mijn website voor meer interessante en leerzame artikelen.